- 6 marca 2025
MUZEUM SIŁ POWIETRZNYCH W DĘBLINIE – DNI OTWARTE LOTNICZEJ AKADEMII WOJSKOWEJ
6 marca uczniowie klas 2a, 2c i 3a pod opieką pani Natalii Krawczyk i pana Krzysztofa Winiarczyka wyruszyli na wycieczkę do Dęblina. Gościnnie towarzyszył nam również przyjaciel naszej szkoły – profesor Jacek Kulbaka.
Pierwszym punktem naszej wycieczki było Muzeum Sił Powietrznych w Dęblinie, które zrobiło na nas ogromne wrażenie. Zostaliśmy zapoznani z bogatą historią polskiego lotnictwa, a wystawy związane z samolotami, sprzętem wojskowym oraz osiągnięciami polskich pilotów były fascynujące. Uczniowie z ogromnym zainteresowaniem słuchali opowieści o przeszłości, a także o współczesnych wyzwaniach, przed którymi stoją siły powietrzne.
Po wizycie w muzeum udaliśmy się do Lotniczej Akademii Wojskowej, gdzie zorganizowano Dni Otwarte. Akademia zrobiła na nas ogromne wrażenie – nowoczesne obiekty oraz bogata oferta edukacyjna zaprezentowana przez przedstawicieli uczelni wzbudziły duże zainteresowanie wśród uczniów. Mieliśmy okazję poznać programy kształcenia, które oferują przyszłym studentom, a także zapoznać się z życiem studenckim w tej prestiżowej uczelni. Ciekawe prezentacje oraz możliwość porozmawiania ze studentami sprawiły, że wielu uczniów zaczęło marzyć o podjęciu studiów w tej właśnie instytucji.
Jednym z najbardziej ekscytujących momentów była możliwość skorzystania z symulatora lotów. Uczniowie mieli szansę poczuć się jak prawdziwi piloci, przejmując kontrolę nad wirtualnym samolotem. Ta atrakcja okazała się nie tylko wspaniałą zabawą, ale także wprowadzeniem w świat technologii i wyzwań związanych z lataniem.
Dodatkowo, mieliśmy okazję zobaczyć
ćwiczenia przyszłych pilotów, w tym spektakularny looping, który wykonali studenci Akademii.
Wycieczka była nie tylko świetną okazją do nauki, ale również inspiracją do dalszego zgłębiania tematu lotnictwa i kariery w wojsku. Uczniowie wrócili z wycieczki pełni wrażeń i z nowymi pomysłami na przyszłość.
Muzeum Sił Powietrznych w Dęblinie
Tekst i zdjęcia – Natalia Krawczyk





















