background

Wycieczka do Zakopanego

27 maja klasa IIB1 pod opieką wychowawcy klasy pani Katarzyny Rożek i pani Agaty Kacprzak – nauczyciela geografii wyjechała na 4-dniową wycieczkę do Krakowa i Zakopanego. Nasz wyjazd rozpoczęliśmy od zwiedzania Starego Miasta w Krakowie, gdzie pani przewodnik Zofia Żmudat oprowadziła nas po siedzibie królów polskich-Wawelu. Z Wawelu poszliśmy na spacer głównymi ulicami Krakowa: Floriańską i Grodzką aż doszliśmy do Sukiennic, gdzie pożegnaliśmy się z panią przewodnik. Następnie mogliśmy kupić sobie pamiątki lub coś zjeść w jednej z krakowskich restauracji.

Około godziny 15 wyruszyliśmy do naszego miejsca noclegowego: „ U Furtaka” w Białym Dunajcu, do którego bezpiecznie dotarliśmy w godzinach wieczornych. Po obiadokolacji zmęczeni długą podróżą poszliśmy spać. Drugiego dnia stało się to, czego wielu z nas się obawiało, zaczął padać deszcz, jednak i to nie mogło popsuć humoru członkom naszej grupy. Pełni optymizmu pojechaliśmy na spotkanie z panią przewodnik Lilianą Kunc, która oprowadziła nas po pełnej atrakcji Dolinie Kościeliskiej. Weszliśmy też do niezwykle widowiskowej Jaskini Mroźnej. Następnie pojechaliśmy zobaczyć główne atrakcje samego Zakopanego. W pierwszej kolejności odwiedziliśmy Sanktuarium Fatimskie na Krzeptówkach zbudowane jako wotum wdzięczności za uratowanie życia papieżowi Janowi Pawłowi II podczas zamachu w 1981r. Następnie nasza grupa pojechała na Krupówki, gdzie mogliśmy kupić sobie tradycyjny góralski ser - oscypek. Trzeciego dnia pogoda się nie zmieniła. Wciąż lało jak z cebra. Z tego powodu nie mogliśmy wejść na Morskie Oko, więc wybraliśmy się nad Wodospad Siklawa, położony w Dolinie Strążyskiej. Po południu wróciliśmy do hotelu na obiad, a potem pojechaliśmy na długo przez nas wyczekiwane termy w Chochołowie.
Furorę wśród nas robiły szczególnie zjeżdżalnie wodne. Po wyczerpującym dniu wszyscy poszliśmy do pobliskiej karczmy na pizzę. Ostatniego dnia wjechaliśmy kolejką linową na Gubałówkę, z której rozpościera się wspaniały widok na całe Zakopane. Po krótkim odpoczynku wróciliśmy do hotelu na obiad, a potem wyruszyliśmy w drogę powrotną do domu. Około godz. 20 dotarliśmy pod budynek liceum, skąd wszyscy bezpiecznie wrócili do swoich domów.
Kamil Rek kl.IIB1

2019  Liceum Ogólnokształcące im. Armii Krajowej w Białobrzegach   globbers joomla templates