background

Wycieczka do Zakopanego

W dniach 19-21marca 2018r. uczniowie klasy II D Liceum Ogólnokształcącego im. Armii Krajowej w Białobrzegach udali się na niezwykłą wycieczkę w Tatry. Całej grupie przewodniczyły dwie nauczycielki: p. Marta Sieradzan, p. Agata Kacprzak.
Od samego rannego wyjazdu, aż po sam koniec wycieczki dopisywały nam znakomite humory. Po kilkugodzinnej podróży dotarliśmy do miejsca naszej wycieczki- Zakopanego. Nasi uczniowie mieli niebywałą okazję zobaczyć niezwykły, zapierający dech w piersiach widok, który na szczęście przetrwał do dnia dzisiejszego. Zaraz po przyjeździe do stolicy Tatr, wjechaliśmy kolejką na Gubałówkę, by podziwiać piękną panoramę Tatr.

Następnym punktem naszej wycieczki był spacer po Dolinie Kościeliska, gdzie mieliśmy okazję podziwiać wiele atrakcji, m.in. jaskinie, polany z miejscami do pikniku, kapliczkę, czy bacówkę.
Drugiego dnia, zaraz po śniadaniu, wyruszyliśmy by zwiedzić najstarszy drewniany kościół w Zakopanem, zwany Starym Kościołem. Zaraz obok jest też kapliczka Gąsieniców i cmentarz noszący też nazwę Cmentarza Zasłużonych na Pęksowym Brzyzku, który także odwiedziliśmy. Kolejnym miejscem, które znalazło się na trasie naszej wycieczki były Krupówki. Jest to serce Zakopanego, pełne turystów.
Rankiem trzeciego dnia opuściliśmy miejsce pobytu i udaliśmy się do odnowionego Centrum Edukacji Przyrodniczej Tatrzańskiego Parku Narodowego. Spacer edukacyjny po ośrodku zajmuje około godziny. Pierwszym punktem wycieczki jest największa w Polsce makieta Tatr - prezentacji, która jest na niej wyświetlana, towarzyszy komentarz lektora. Kolejnym etapem spaceru są bardzo realistyczne dioramy, czyli trójwymiarowe makiety przedstawiające łąkę i las oraz wpływ człowieka na tatrzańskie ekosystemy - tym razem narratorami są zwierzęta. Do domów wróciliśmy wczesnym wieczorem. Zmęczeni ale szczęśliwi, że mogliśmy przeżyć trzy wyjątkowe dni. Mamy nadzieję, że nie była to nasza ostatnia wycieczka w tym gronie.

Jakub Pawłowski, kl. IId

2018  Liceum Ogólnokształcące im. Armii Krajowej w Białobrzegach   globbers joomla templates